logo

Jó tanácsok

Az alábbiakban cégünk Saab gépkocsikkal kapcsolatos jó tanácsait olvashatják!

- Amíg hideg a motor ne pörgessék 3000 fordulat/perc fölé, mert fokozott motor és tubókopás lép
fel ilyenkor.

- A turbó motoroknál nagy sebességű autópálya menet után vagy forszírozott üzemmód után ne
állítsák le rögtön a motort, mert a pirosra hevült turbó és kipufogócsonk eldeformálódhat, sőt
elrepedhet a hirtelen lehülés következtében. Autópályán tankoláskor az utolsó kilómétert már
kényelmes tempóban tegyék meg vagy 1-2 percig járassák a motort amíg visszahül.

- Kánikulában, meleg időben sokszor hallottam, hogy „felcsörögnek” gyorsításkor a motorok még
akkor is, ha nagynevű benzinkútnál tankolunk 95 oktánszámú benzint. Nyáron tankoljanak inkább
98 oktánszámú benzint, megéri.

- Számtalan benzinpumpát cseréltem ki amiatt, hogy kifogyott a benzin a tankból és levegőt szívott a
pumpa. Ha 50-60 kilométernyit mutat a visszaszámláló tankoljanak, mert a benzin keni a
benzinpumpát.

- Klíma vagy automata klíma használatakor a cél előtti egy-két km-en kapcsoljanak ECO-ra, hogy
az elpárologtató ki tudjon száradni. Ilyenkor még van annyi hideg gáz az elpárologtatóban, hogy
hűtsön, de már nem olyan hideg, hogy sok kondenzvizet termeljen. Ha mindig az utolsó pillanatig
megy a klíma, előbb-utóbb megjelenik a mocsárszag az utastérben. Ilyenkor klímatisztítóval
fertőtlenítjük a rendszert.

- Ha rendszeresen ECO-n megy a klíma, akkor is heti 1-2 alkalommal 5-10 percre kapcsoljuk
automatára, hogy ne álljon be a beeresztőszelep.

- Fékbetétből, féktárcsából csak 1-2 gyári beszállító márka vált be, az összes, egyébként
híres márkákkal problémák adódtak (hosszabb vagy hangos fékezés, féktárcsánál deformációk).

- Automata sebességváltós autóval erős lejtőn kapcsoljanak vissza 3-2 fokozatba, mert direkt
fokozatban szabadonfutó a sebváltó, a hosszú fékezéstől túlmelegedhet a fék.

- Az automata sebességváltó olajcserét 75.000 kilométerenként ajánlja a gyár. Ha égett szagú
az olaj, vagy bekoszosodik ne várják meg az előírt kilométert.

- Újabban egyre hosszabb motor olajcsere periódust ajánl a gyár. Sűrűbben cseréltessenek
motorolajat legalább 10-12000 kilométerenként, ez a „befektetés” sokszorosan visszatérül
(hosszabb motor és turbó élettartam).

- A kézifék bovden kemény hidegben hajlamos a befagyásra, ha nagyon muszáj csak akkor használják.

- A most divatos magas fekvőrendőrök a 900, 9.3 típusok olajteknőjét gyakran megkarcolják, rosszabb
esetben betörik. Nagyobb koppanás után ellenőrizzék nem folyik-e az olaj.

 

Sziki Car

Saab szervíz

2015

Autóját garanciális időn belül is javítjuk

Keressen minket bizalommal

var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www."); document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/j-avascript'%3E%3C/script%3E"));